Žiť zdravo nemusí vždy spájať fitness

Medzi ľuďmi koluje mýtus, že zdravý životný štýl musí automaticky znamenať, že človek sa musí venovať fitness.  Ak chcete žiť zdravo, nemusíte dvíhať ťažké váhy v posilňovni. Ak máte chuť a čas na cvičenie, smelo do toho. Ak naopak čas a chuť nemáte, ale chcete sa zdravo stravovať, čítajte tento článok až dokonca. Pozrime sa na dôvody medzi zdravím životným štýlom a fitness a na tipy, ako sa zdravšie stravovať.

Zdravý životný štýl vs. fitness

Aký je rozdiel medzi zdravým životným štýlom a fitness ? Je vôbec potrebné cvičiť, aby ste vyzerali zdravo alebo vám len stačí jesť zdravo? Pod pojmom zdravý životný štýl si môžeme predstaviť konzumáciu zdravých potravín. Ide o tie, ktoré sú čo najmenej spracúvané . Potraviny, v ktorých nenájdete samé éčka, a ktoré nemajú ročnú trvanlivosť. Teraz si možno kladiete otázku. „Nie je zdravá strava drahá?“ Odpoveď je, nie je. Možno sa na prvý pohľad nezdá, ale zdravé potraviny sú lacnejšie, ako polotovary alebo hotové výrobky.

Fitness nie je pre každého, ale zdravý životný štýl áno

Fitness nie je len o naberaní svalov.  Jeho cieľom je získať všeobecnú telesnú kondíciu, zdatnosť  a správne držanie tela. Ak ste bežný pracujúci človek, nechcete mať vysekanú postavu a nemáte príliš veľa času chodiť do fitness centra, nemusíte.  Je to v poriadku. Na to, aby ste sa cítili zdravo nepotrebujete navštevovať  posilňovne.   Ak spojíme zdravé stravovanie s prechádzkami Zdravý životný štýl je vhodný pre každého preto, lebo si naňho nájde čas každý. A ako sme už spomínali, zdravšie potraviny sú častokrát lacnejšie  ako iné výrobky. Zdravý životný štýl je určitý spôsob života. Žiť zdravo.

Tipy, ako sa naštartovať na zdravý životný štýl

Celý čas hovoríéme o zdravom životnom štýle. No ako ho naštartovať a zároveň vytrvať ?

  1. Jedzte potraviny, ktoré sú čo najmenej spracované a s čo najkratšou dobou trvanlivosti.  Potravina má v sebe menej konzervačných látok a umelín. Medzi ne patria: zelenina, ovocie, ryža, cestoviny, zemiaky, celozrnné pečivo, ovsené vločky, semiačka, orechy, bylinky, koreniny.
  2. Nájdite si čas na varenie.   
  3. Pitný režim je veľmi dôležitý. Najkvalitnejšia voda je stolová voda alebo z vodovodu. Samozrejme, je potrebné sa vyhnúť sladeným vodám.
  4. Vyhýbajte sa prílišnej konzumácii alkoholu.
  5. Začnite používať rastlinný tuk.
  6. Obmedzte cukor.
  7. Spite pravidelne a to najlepšie sedem až osem hodím.

Ako sa zdravotný štýl prejaví

Pri zdravom štýle je dôležitá vytrvalosť. Časom uvidíte výsledky. Primeraná hmotnosť, normálny krvný tlak, dobrá telesnú kondícia, zdravý vzhľad alebo nízky výskyt chorôb.

zdroj titulnej foto: source:https://unsplash.com/@victorfreitas

Zdieľajte tento web

Recommended Posts