ZDRAVÝ SNACK V PODOBE LYOFILIZOVANÉHO OVOCIA

Je lyofilizované ovocie zdravé, alebo je presladené ako ostatné sušené ovocia a nemá žiadnu výživovú hodnotu ? Bližšie sa pozrieme na výhody lyofilizovaného ovocia ako príležitostného snacku počas pracovného dňa, na cesty, výlety, detské ihrisko.

Ovocie ako potravina je lahodné a sladené prírodnými cukrami, vďaka ktorým je nielen chutné, ale aj výživné. Nájdeme v ňom živiny ako vitamíny, vlákninu a minerály. Má tiež nízky obsah kalórií. Niet divu, že ho často prezývajú “zdravé cukríky prírody”.

Pre ľudí, ktorí sú príliš zaneprázdnení prípravou výživných pochutín, ktoré sa dajú ľahko zabaliť, je lyofilizované ovocie tou správnou cestou. O praktickosti nie je pochýb.

SUŠENÉ OVOCIE BEZ PLESNÍ

Techniky sušenia mrazom sú v dnešnej dobe o niečo pokročilejšie. Z tohto dôvodu mnoho značiek potravín používa túto metódu na konzervovanie jedál bez straty živín. Sušenie mrazom sa líši od dehydratácie, ktorá zahŕňa odstránenie iba tretiny vlhkosti, čo môže viesť k rastu baktérií a vzniku plesní. Metóda sušenia mrazom odstráni 98% vlhkosti z ovocia a zeleniny.

Potraviny, ktoré sú sušené mrazom, je možné po pridaní vody vrátiť do pôvodnej podoby. Pretože sušenie mrazom úplne vyčerpáva vlhkosť jedla, je veľmi málo potrebné pridávať konzervačné látky, aby sa baktérie nedostali. Pri použití správneho spôsobu balenia a skladovania môžu lyofilizované potraviny dlho vydržať.

Obsah vody v ovocí a nutričné ​​hodnoty sú kondenzované a konzervované bez ovplyvnenia štruktúry ovocia. Vďaka tomu je táto metóda konzervovania potravín vhodná hlavne pre mäkké ovocie, ktoré má relatívne nízky obsah cukru.

PRVENSTVO VO  VÝŽIVOVÝCH HODNOTÁCH

V porovnaní s inými technikami, ako je konzervovanie a chladenie, je zmrazenie vo všeobecnosti vynikajúcim spôsobom zachovania živín. Je to hlavne kvôli krátkej dobe tepelného spracovania použitého na blanšírovanie potravín pred mrazením v porovnaní s dlhým časom tepelného spracovania v konzervách.

Sušenie mrazom je účinnejší spôsob odstraňovania vody ako tradičný spôsob sušenia. Rovnako ako mrazenie pomáha zachovávať živiny. Pretože lyofilizované ovocie obsahuje menej vody ako čerstvé ovocie, môžete ho skonzumovať viac ako čerstvého ovocia, čo znamená viac živín.

6 NAJLEPŠÍCH VÝHOD

Svieža chuť a vzhľad

Napriek všetkým krokom, ktorými lyofilizované ovocie prešlo, je stále rovnako chutné ako jeho čerstvé náprotivky. 

Vôňa a chuť plodov aj vzhľad sa tiež nemení, pretože nie je sušené tepelným spracovaním. 

Trvalá sviežosť a dlhšia trvanlivosť

Mrazom sušené ovocie sa teoreticky môže skladovať roky. Aby bola zaručená stála čerstvosť týchto plodov, z plechoviek a vrecúšok je vyňatý kyslík. Môžu sa tiež pridať absorbenty kyslíka. Sú ideálne na šetrenie miesta vo vašej kuchyni – ak si vyberiete lyofilizované ovocie namiesto veľkých balíkov mrazeného ovocia.

Ideálne na cestovanie

Pretože balenia mrazom sušeného ovocia sú ľahké, sú veľmi praktické a vhodné na cestovanie. Môžete ich jesť priamo z vrecúšok.

Bohaté na živiny

Mrazom sušené ovocie obsahuje živiny, ktoré ponúkajú niekoľko zdravotných výhod, čo z neho robí dobrý doplnok vyváženej stravy.

Podľa výskumu lyofilizované ovocie obsahuje až 90% pôvodného nutričného obsahu. Jedno malé porciové balenie môže byť stále obrovskou výživovou bombou. 

Môžete mať svoju dennú dávku vitamínu C, vitamínu A, rôznych živín a minerálov bez toho, aby ste museli zjesť obrovský kus čerstvého ovocia.

Nízky obsah kalórií

Rôzne značky lyofilizovaného ovocia majú odlišný počet kalórií. Niektoré mrazom sušené ovocie obsahuje menej ako 40 kalórií na 10-gramovú porciu. Ak chcete uspokojiť chuť na sladké a zároveň schudnúť, nízkokalorické jedlá ako lyofilizované ovocie je pre vás ako stvorené. Mrazom sušené ovocie neobsahuje žiadne ďalšie sladidlá a konzervačné látky, takže je vynikajúcim občerstvením bez viny, ktoré si môžete vychutnať kdekoľvek, kedykoľvek budete chcieť.

Mrazom sušené ovocie má nielen nízky obsah kalórií, ale je tiež plné vlákniny. Vláknina je životne dôležitá živina. So správnym množstvom vlákniny, ktorá reguluje váš tráviaci systém a udržuje nízku hladinu cholesterolu, budete mať určite vyváženú stravu. Pomáha tiež znižovať riziko srdcových chorôb. Pridanie správneho množstva vlákniny do vašej stravy tiež znižuje pravdepodobnosť vzniku rakoviny hrubého čreva. 

Napríklad vrecko mrazom sušených malín, jahôd alebo banánov môže obsahovať až dva gramy vlákniny, čo z neho robí vynikajúcu voľbu pre ľudí, ktorí dbajú na  svoje zdravie.

Rozmanitosť použitia

Mrazom sušené ovocie vám pomôže vytvoriť množstvo dezertov a jedál, na ktorých si môžete pochutnať vy a vaša rodina. Môžete ich použiť na výrobu ovocných raňajkových cereálií, ovocných šalátov,  zeleninových šalátov, smoothie, raw koláčov alebo ako dekoráciu na torty.

Zdieľajte tento web

Recommended Posts