Stal som sa vegánom: Poznáme dôvod, prečo ním aj ostanete!

Stále viac a viac ľudí sa rozhoduje pre radikálnu zmenu života. Príčinou sú zväčša zdravotné problémy, choroba, ale i postoj k prírode a zvieratám, ktoré principiálne patria k vegánstvu.

Vegánstvo = byť lepším človekom

Byť vegánom nie je len zmena stravovacieho lístka – viac je to životný štýl, ktorý nám určuje cestu k poznaniu prírody a otvára nám srdce pre pochopenie všetkých živých bytostí na zemi. Až keď budeme šetrnejší ku svojmu telu, naučíte sa tak milovať predovšetkým seba, až potom môžete skutočne milovať všetko navôkol – život.

Matka zem nám darovala plody, ktoré mnohokrát nevieme oceniť. Nedokážeme ich patrične spotrebovať a v mylnej domnienke jeme mäso, o ktorom sme presvedčení, že len to nás dokáže skutočne zasýtiť. Omyl! Všetko je len sila zvyku a spočiatku sa vám možno bude zdať, že bez mäsových výrobkov nedokážete poriadne pracovať a fungovať. Náhrada za mäso, mliečne produkty a vajcia si viete dostatočne vykompenzovať z ovocia, zeleniny, strukovín, či pohánky. Vegánstvo prináša so sebou aj kompromisy – ak sa napríklad rozhodnete vynechať mliečne výrobky, mali by ste jesť viac húb, mandlí a špenátu, ktoré obsahujú značné množstvo vitamínov B2.

Vplyv vegánskej stravy na zdravie človeka

Výhody:

• znižuje riziko ochorení hrubého čreva, infarktu myokardu, znižuje cholesterol, znižuje krvný tlak, znižuje riziko rakoviny prostaty a riziko mŕtvice

Nevýhody:

Vegáni musia dávať pozor na znížený obsah vápnika, jódu, vitamínov B12, B6 a vitamínu D, omega-3 mastných kyselín a vyváženie aminokyselín

Čo jedia vegáni pomenej?

Prospešná zmena:

– nasýtené mastné kyseliny

– cholesterol

– celkový obsah tukov

– rafinovaný cukor

Neprospešná zmena:

– vitamín B 12

– vápnik

– vitamín D

– zinok

– omega-3 mastné kyseliny

– železo

Neznamená to, že tieto látky nemajú, znamená to iba, že štatisticky ich získajú menej a musia si dávať väčší pozor, aby všetky zložky mali v pestrej strave.

Čo jedia vegáni viac?

– Ovocie a zelenina

– Celé zrná

– Orechy

– Sójové výrobky

– Diétna vláknina

– Druhotné rastlinné látky

– Horčík, draslík

– Vitamín C

– Vitamín E

– Kyselina listová

– Karotenoidy

Ako môžete vyššie vidieť, už len samotný cholesterol a cukor sú pôvodcovia najrozšírenejších príčin úmrtí či rakoviny. Podľa rôznych štúdií a knižných bestsellerov je nezdravé telo aj príčinou 99% depresií, zubných kazov, nezdravých vlasov, zlej pokožky, celkovej nálady a ,,vďačí“ väčšine neduhov.

95% vegánov na nič podobné netrpí, sú to šťastní ľudia plní energie a milujú život. Už viete, prečo vegán zostane vegánom? Pretože si z jedálnička bez živočíšnych produktov spravil životný štýl.

Zdieľajte tento web

Recommended Posts