Zvieratá si môžu vydýchnuť: Spotrebitelia volajú po alternatíve!

Pamätáte si ešte, ako organizácia Greenpeace behala po celom svete s transparentmi za lepšie podmienky na zemeguli, za menej skleníkových plynov a v neposlednom rade za menej produkcie mäsa?

Píše sa rok 2021 a vytúžený cieľ je na dosah! Klimatická situácia je alarmujúca a ako to kedysi pred rokmi hlásali Greenpeace a rôzne iné organizácie s podobnou ideológiou, sa teraz ,,zobudili z dlhého zimného spánku“ už nielen svetoví politici, ale i konzumenti po celom svete.

Dôvody sú prosté: Chceme zdravšie žiť a chceme zdravšiu planétu!

Podľa posledných výpočtov v marci a apríli minulého roku došlo v priemysle rastlinného mäsa k zvýšeniu tržieb o ohromujúcich 264%. Tieto čísla sú stále iba zlomkom globálneho predaja živočíšneho mäsa, ale ukazujú, že alternatívne rastlinné produkty čoraz viac vstupujú na medzinárodné trhy.

Vďaka inováciám v potravinárskej technológii sa získalo veľké množstvo alternatívnych produktov na báze rastlín, ktoré boli vyrobené z fazule, hrášku, rias a húb. Za posledný rok samotné závody v oblasti výroby potravín a nápojov v USA získali investičný kapitál vo výške viac ako 1,7 miliárd dolárov vo viac ako 300 transakciách. Investori sa čoraz viac zameriavajú na udržateľnosť, životné prostredie a zdravie.

,,Mäsová“ revolúcia

Nové alternatívne značky ako Beyond Meat a Impossible Foods už zabezpečili obrovské investície a obchodné partnerstvá a vytvárajú nevídaný mediálny ošiaľ. Rastlinné spoločnosti majú veľké očakávania zo strany spotrebiteľov, a preto sa ich rastlinné alternatívne výrobky vyrábajú hlavne podľa najvyšších štandardov kvality.

V USA kontrolujú viac ako dve tretiny všetkého spracovania hovädzieho mäsa tieto spoločnosti: Tyson Foods, JBS, Cargill a National Beef. Tri z menovaných začali pred pandémiou pridávať do svojich portfólií bylinné a rastlinné produkty. Počas pandémie ešte viac pritvrdili a viac kladú dôraz na prírodne produkty. Prepuknutie vírusu v mnohých závodoch na spracovanie zvierat ochromilo dodávateľské reťazce mäsa, a to nielen v Spojených štátoch. Správa CB Insights uviedla, že straty pre toto odvetvie v roku 2020 presiahli 20 miliárd dolárov.

Foto: unsplash

Zdieľajte tento web

Recommended Posts