Počet vegánov v Európe sa za štyri roky zdvojnásobil

Vegan, vegetarián alebo flexitarián?  V ktorej krajine je vegánstvo v popredí a v ktorej naopak? Všetci vieme, že vegánstvo rastie a rastie rýchlo.Celková štatistika však v Európe ani vo svete neexistuje. 

Prieskumy verejnej mienky, prieskumy spotrebiteľského správania a iné čiastkové štatistiky však ukazujú na priaznivý a rastúci trend.

Či už z ekologického, environmentálneho, morálneho, zdravotného alebo chuťového hľadiska čoraz viac Európanov vyraďuje mäso a živočíšne produkty zo svojej stravy.

zdroj: https://unsplash.com/photos/pRKDJZWNUvY

VEGÁNSKA EURÓPA  

 Sieť vegánskych supermarketov Veganz so sídlom v Berlíne uskutočnila výskum vegánstva v Európe a zistila, že za štyri roky sa počet vegánov zdvojnásobil z 1,3 milióna v roku 2016 na 2,6 milióna v roku 2020

Nová správa však ukázala, že počet vegánov rastie rýchlejšie, ako by sme čakali. Pri rozhovoroch s viac ako 2 600 nakupujúcimi vo veku od 15 do 64 rokov z krajín po celej Európe Veganz zistil, že vegánsky trend bol najsilnejší v jeho vlastnej krajine v Nemecku.

Stále však Európa za inými kontinentmi zaostáva.  Krajiny s najvyšším percentom vegánov sú India, Izrael a Taiwan.

FLEXITARIÁNI

 Okrem najväčšieho počtu vegánov  malo Nemecko tiež najvyšší počet flexitariánov, pričom 30% Nemcov sa za nich označilo. Vlna flexitariánstva stúpa aj v ďalších šiestich skúmaných krajinách. zatiaľ čo viac ako 30% Európanov uviedlo, že vedome konzumujú menej mäsa. 

LABORATÓRNE VYPESTOVANÉ MASO 

Štúdia tiež zistila, že vo všetkých vekových skupinách má 20% záujem vyskúšať kultivované mäso alebo mäso na báze buniek. Je zaujímavé, že vegáni prejavili zo všetkých stravovacích skupín najväčšie nadšenie, pričom 42% z nich uviedlo, že vyskúšajú laboratórne vypestované mäso. Laboratórne vypestované mäso je však 

 Prieskum tiež ukázal, že takmer polovica všetkých vegánskych Európanov (45,5%) tvrdí, že by chceli vidieť viac vegánskych verzií pre klobásy a údeniny , po ktorom nasledujú alternatívy syra. Spotrebitelia tiež hľadajú viac rastlinného pečiva (38,6%) a občerstvenia (32,9%). To naznačuje kľúčové oblasti pre spoločnosti, v ktorých je potrebné inovovať. 

zdroj: https://unsplash.com/photos/HTLD80hcFeg

A AKO SA TO BUDE VYVÍJAŤ ĎALEJ?

  • Spoločnosť IKEA uvádza na trh vegánske mäsové guľky, ktoré „vyzerajú a chutia ako mäso“ 
  • Európska komisia podporí rastlinnú stravu v novej stratégii Farm to Fork
  • BEYOND MEAT® oznamuje strategickú globálnu dohodu s MCDONALD’S
  • HappyCow zostavil vegan cestovného sprievodcu a zoznam vegan-friendly miest na svete
  • počet google vyhľadávaní výrazov “vegan”, “veganstvo” “veganska strava” prudko rastie
  • veľký záujem je aj o iniciatívu Veganuary
  • dopyt po rastlinných náhradách zaznamenáva aj spoločnosť Lidl a aj ostatné maloobchodné siete zaraďujú do svojej ponuky tieto produkty
  • vznik nových a nových dokumentov “The Game Changers” a “What the Health” na Netflixe a ich záujem zo strany divákov

Veganz odvážne tvrdil, že „mäsožravce sa stávajú minulosťou“ a my úprimne dúfame, že je to pravda.

zdroj titulnej foto: https://unsplash.com/photos/IGnA9Dwvttw

Zdieľajte tento web

Recommended Posts